نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: دشمن همیشه درصدد ضربه‌زدن است پیام تبریک شی جین‌پینگ به پوتین اوجی: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۶۷۶ رسیده است جشن گرامیداشت روز دختر؛ «دختران آرمانی» | رئیس‌جمهور: دختران امروز آینده‌سازان و نقش‌آفرینان کشور هستند وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول مهم است | آخرین اخبار از صدور گواهینامه موتور برای بانوان سخنگوی دولت: برخی چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با امروز مقایسه نشود، دست به فضاسازی می‌زنند دهقان: دارایی بلوکه‌شده در عراق نداریم | جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود گزارش دیوان محاسبات درباره عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است ویدئو | جنگنده‌های اسرائیل محل استقرار چادر‌های آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند زارع‌پور: آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور رسید مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر در شرق رفح درگیر شد امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس دائمی و حل مساله در غزه فراهم است اینفوگرافی | مقایسه ۳ سال دولت رئیسی در مقابل ۸ سال دولت روحانی استقرار ۲۸ شعبه اخذ رأی سیار در کلات | ۲۷ هزار نفر در کلات واجد شرایط رأی‌دادن هستند وزیر امور خارجه کشورمان: خواسته ایران و مصر برقراری روابط دیپلماتیک است رئیس مجلس: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد
سرخط خبرها

صدوپنجاه‌وهفتمین روز جنگ | ۲۰۰۰ نفر از کادر پزشکی در شمال غزه بدون سحری و افطار

  • کد خبر: ۲۱۶۶۴۲
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
صدوپنجاه‌وهفتمین روز جنگ | ۲۰۰۰ نفر از کادر پزشکی در شمال غزه بدون سحری و افطار
مردم نوار غزه امسال در صدوپنجاه‌وهفتمین روز جنگ، با تشدید گرسنگی که در سراسر نوار غزه به ویژه در مناطق شمالی به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده به استقبال رمضان رفتند. درحالی‌که رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران مناطق مختلف ادامه می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که ۲هزار نفر از کادر بهداشتی در شمال نوار غزه ماه رمضان را بدون سحری و افطار آغاز می‌کنند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای گفت: تیم‌های پزشکی شبانه‌روز در شمال غزه کار می‌کنند، اما چیزی برای تغذیه پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: تیم‌های پزشکی در شمال غزه بر اثر کمبود وعده‌های غذایی لاغر و ضعیف شده‌اند.

القدره از نهاد‌های بین‌المللی و امدادی خواست تا «غذا‌های آماده را فراهم کنند تا تیم‌های پزشکی بتوانند کار خود را انجام دهند».

این در حالی است که حرکت کشتی حامل کمک‌ها که قرار بود دیروز یکشنبه از طریق کریدور دریایی که توسط آمریکا و اتحادیه اروپا مدیریت می‌شود، از قبرس به سمت غزه حرکت کند، مختل شد.

کشتی اسپانیایی «Open Arms» همچنان در بندر لارناکا قبرس لنگر انداخته است، درحالی‌که قرار بود روز یکشنبه در اولین سفر دریایی برای انتقال کمک به نوار غزه حرکت کند.

این کشتی ده‌ها تن غذا را در یک کریدور دریایی حمل می‌کند که اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، چند روز پیش در جریان بازدید از بندر مذکور، فعال شدن آن را اعلام کرد.

خبرگزاری قبرس به نقل از سخنگوی دولت کنستانتینوس لتمپیوتیس گفته است که انتظار می‌رود کشتی «در ساعات آینده» حرکت کند.

از سوی دیگر، رادیو قبرس عصر یکشنبه گزارش داد بعید به نظر می‌رسد که این کشتی پیش از صبح دوشنبه بندر لارناکا قبرس را به دلیل «مشکلات فنی» ترک کند.

لورا لانوزا، سخنگوی سازمان غیردولتی اسپانیایی Open Arms که در این پروژه مشارکت دارد، توضیح داد که مقامات اسرائیلی این محموله را روز شنبه بازرسی کردند.

لانوزا گفت که سازمان شریک آن، World Central Kitchen، «افرادی را در غزه دارد» و در تلاش است تا «یک اسکله موقت» بسازد تا بتواند کالا‌ها را هنگام رسیدن کشتی تخلیه کند.

اما با توجه به نبردها، بمباران مداوم نوار غزه توسط اشغالگران و قحطی که بیشتر مردم از آن رنج می‌برند، رساندن کمک به نیازمندان همچنان یک چالش بزرگ است.

در این راستا ارتش اشغالگر عملیات بمباران منطقه حمد در شمال غربی خان یونس در جنوب نوار غزه را ادامه می‌دهد.

خبرنگار الجزیره نیز از وقوع انفجاری در منطقه الفخاری در شرق خان یونس خبر داد که این منطقه را لرزاند.

همچنین در نتیجه بمباران اشغالگران در محله الجینه در شرق رفح در جنوب نوار غزه سه تن به شهادت رسیدند.

اشغالگران زمین‌های کشاورزی در نزدیکی مرز مصر و فلسطین اشغالی در داخل محله السلام در رفح را هم بمباران کردند.

نیرو‌های دفاع مدنی پس از هدف قرار دادن خانه خانواده ابوناصر در بیت لاهیا در شمال نوار غزه، تعدادی شهید و مجروح را از زیر آوار بیرون کشیدند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->